onsdag 30. november 2011

Etter eksamen


Hei !

At så mange har kikket på denne bloggen den siste uken, har gjort at jeg fått lyst til å fortsette med dette.  Da enten her, eller at jeg oppretter en ny blogg.  Eller kanskje jeg heller burde opprette en egen side på Fb?  Tar gjerne tips om hva dere mener kan være det beste mediet.  

Tanken er å ta opp dagsaktuelle ting, gjerne med utgangspunkt i hva jeg leser i aviser, tidsskrifter,  nettet o.l. Ta opp spørsmål som kan belyses ved hjelp av økonomisk og annen samfunnsvitenskapelig teori, da det er dette som er mitt faglige interesseområde. 

Dette kan være nyttig for dere studenter på BI, men også for andre. 
Det kan for eksempel gi dere ideer til fag dere får lyst til å studere videre,  enten på BI eller andre utdanningsinstitusjoner, til tema for bachelor- og masteroppgaver etc. - i tillegg til å være generelt kunnskapsoppbyggende og allmendannende.     

Det hadde vært fint med noen tilbakemeldinger på dette. En viss interaktivitet er nok nødvendig for å kunne  "holde koken"  på blogging...    Hva mener dere?

7 kommentarer:

  1. Først og fremst vil jeg takke for at du tar deg tid til slike innlegg. Er overbevist om at dette har vært til stor hjelp for mange!

    Det du tenker på høres veldig spennende ut, og jeg kommer til å følge med i spenning, uavhengig om innleggene havner på facebook, twitter eller her. Stå på videre!

    Bjørn

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Konter Bedriften-eksamen nå og denne bloggen har vært fantastisk. Flott tiltak! Å ta med mer dagsaktuelt stoff virker veldig bra.

    SvarSlett
  4. Nå kommer jeg til å være litt mer aktiv på denne bloggen utover semesteret. Håper det kommer spørsmål.

    SvarSlett
  5. Veldig bra blogg! lettlest, strukturert og godt innhold. Hvilken bakgrunn har du, med tanke på at det ser ut som du har peiling på hva du skriver?:)

    Jørgen

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for positiv tilbakemelding, Jørgen! Min bakgrunn for å skrive her er at jeg underviser i kurset. Jeg er samfunnsøkonom med historie i fagkretsen.

      Slett
  6. Og bloggen leses enda! Veldig mye nyttig informasjon. :)

    SvarSlett